04 October, 2015

Full-on Fall



The weather today could not be any more perfect for a full Fall look. It's rainy, chilly, and I just purchased a new lipstick that I would have loved to include in my recent favorite Fall lipsticks, I think it's a tie between this and Rebel. 

El clima hoy no podría estar más perfecto para un look otoñal. Está lloviendo, fresco, y acabo de comprar un labial que me hubiera gustado incluir en mis recientes labiales favoritos de otoño, creo que es un empate entre este y Rebel.






I think there are two ways of wearing eyeshadow with a bold lip, it's either a with earthy warm tones or cool shades. The second option reminds me more of winter, probably because I think of snow and low temperatures; whereas warm tones are more appropriate for fall as they remind me of dead leaves or pumpkin lattes (couldn't come up with a better description, right?). Since I went for cool tone eyes, I balanced out everything with a warm complexion, wearing a blush for contour and a bronzer for blush. (What?)

Creo que hay dos formas de usar sombras con un labial obscuro, es con tonos cálidos o con sombras frías. La segunda opción me recuerda más al invierno, probablemente porque pienso en la nieve y las bajas temperaturas; en cambio los tonos cálidos son más apropiados para el otoño porque me recuerdan de las hojas muertas o lattes de calabaza (no podría haber encontrado una mejor descripción, ¿verdad?). Ya que usé tonos fríos, le di balance a todo con una complexión cálida, usando un rubor para esculpir y un bronceador como rubor. (¿Qué?)




Face/Rostro
- Chanel Vitalumière Foundation
- Maybelline Fit Me Concealer. 
- Covergirl Clean Pressed Powder. 
- MAC Soft & Gentle. 
- MAC Harmony.  
- The Body Shop Honey Bronze Powder. 

Eyes/Ojos
- NYX Eyebrow Cake Powder. 
Wet n Wild Color Icon Kohl Liner in Baby's Got Black. 
- MAC Omega (crease/cuenca). 
- MAC Mystery (top and bottom outer edges/orillas externas de abajo y arriba). 
- MAC Tempting (outer third/tercio exterior). 
- L'Oréal Infallible Eyeshadow in Iced Latte (lids/párpados). 
- MAC Soft & Gentle (inner corners and brow bone/bajo la ceja y lagrimales). 
Maybelline The Rocket Mascara. 

Lips/Labios:
- MAC lip pencil in Brick. 
- MAC Diva lipstick. 









How do you like to wear your eyeshadow with a bold lip?


¿Cómo les gusta maquillarse los ojos con un labial obscuro?






the 'gram

© Noirette Diary.